Mirjam’s Stoffeerderij

Een transformatie voor de stoffeerderij

Ik neem je mee in het proces van de merktransformatie van Mirjam’s Stoffeerderij. De locatie waar de stoffeerderij zich bevindt is industrieel en ruig. Maar de eerste keer dat ik bij haar binnenkwam, vertelde ze vol met passie over nieuwe stoffen, liet ze geweldige projecten zien en werd ik meegenomen in het vak stofferen. Ze had al een logo en een kleine huisstijl, die was ze echter al lange tijd ontgroeid.

 

Scroll je mee?

 

Tijd voor actie!

We zijn gaan brainstormen en hebben tijdens de workshop de waardes van Mirjam’s Stoffeerderij opnieuw bepaald, bijpassende kleuren vastgelegd en hebben verschillende soorten letters bekeken. Voor mij was het duidelijk, het moodboard werd meteen omgedoopt tot; Industrial meets Chic.

 

Het proces

Mijn passie ligt bij het ontwerpen van een passende stijl. Passend bij het bedrijf en passend bij de eigenaar of medewerkers. Door dit juist te combineren met verschillende stijlen en materialen heeft Mirjam’s Stoffeerderij een unieke huisstijl gekregen. Want alles is natuurlijk op Mirjam zelf gebaseerd!

Waar industrieel en chic elkaar vindt
Waar materialen en texturen samenkomen
Waar vakmanschap en luxe blenden

Communicatie is key

Nadat Mirjam helemaal content was met de nieuwe stijl voor haar bedrijf, zijn we verder gaan ontwikkelen.

 

Dit hebben we gedaan door eigen beelden te schieten van de stoffen, het vakmanschap en Mirjam zelf. Daarnaast besloten we een persoonlijke, activerende kaart als bedankje mee te sturen met de door Mirjam gestoffeerde items. Zo blijft ze extra in the picture bij haar bestaande klanten. Ten slotte komt Mirjam’s bus op de mooiste plekjes in de omgeving, die verdiende dus ook herkenbare bestickering.

Open Project

Meeting plannen